Millionsalg til Serie A sender penge til Jyllinge FC

07. oktober 2020 kl. 22:56

Millionsalg til Serie A sender penge til Jyllinge FC (læs hele artiklen her)

Med salget af fodboldspilleren Mikkel Damsgaard fra FC Nordsjælland til Sampdoria i den italienske Serie A triller der et indtil videre ukendt beløb ned i klubkasse på Baunegårdsvej.

Forretningsfører og sportslig koordinator Thomas Elmar har dog ingen forventninger om at kontanterne vil få klubkassen til at sprænges. Han er først og fremmest glad på Mikkel Damsgaards vegne.

- Det er jo den drøm alle drengene kommer med når de løber rundt hos os i Jyllinge FC. Det er den drøm og deres talent vi som klub skal være med til at dyrke, så de bedste kan komme videre og jagte drømmen. Det lykkes for nogle få. Det er lykkedes for Mikkel og der er bare super dejligt for ham, siger Thomas Elmar.

Klubber, som spillerne har spillet for efter de er fyldt 12 år har krav på de såkaldet udviklingspenge, som udregnes som en procentsats af det beløb som spilleren er handlet for. Derfor ved Thomas Elmar heller ikke hvor mange penge der tilfalder klubben.

- Vi er i dialog med DBU, som står for at sikret alt det om udviklingspenge. Mikkel spillede for os til han var cirka tolv et halvt år så vi skal jo have noget, siger Thomas Elmar.

Han har også været i kontakt med akademichefen i FC Nordsjælland her til formiddag. Elmar har tidligere selv været en del af staben i akademiet i Nordsjælland.

- Det jeg hører er, at Mikkel er blevet solgt for en ganske pæn sum, så må vi se hvad det betyder økonomisk for os.

Hvad pengene fra salget af Mikkel Damsgaard skal bruges til har forretningsførerne lige nu ingen ide om.

- Skal vi nu ikke lige se om det er 500 kroner der lander i klubkassen eller om beløbet har nogle flere nuller, griner han.

Ifølge Ekstra Bladet skulle Damsgaard være solgt for 50 millioner kroner.

Jyllinge FC har for nuværende også Christoffer Palm som spiller i FC Nordsjælland. Palm har fået sin debut på ungdomslandsholdet.

Gytkjær-brødrene Christian og Frederik begyndte også deres fodboldkarriere i Jyllinge FC. Det samme gjorde Nichlas Rohde, han er i dag i AB efter at have været i både Brøndby og FC Nordsjælland. Frank Hansen, som spillede i Silkeborg fik også sin fodboldopdragelse i Jyllinge.