Menu

Køb af spilledragt og rekvisitter

image

Vedledning for køb af spilledragt og øvrige rekvisitter i Jyllinge FC.

 

Formål :

Denne vejledning har til formål at klarlægge retningslinjer og procedurer i forbindelse med indkøb af spilledragt, træningsdragter, øvrige beklædningsgenstande og øvrige rekvisitter(bolde, kegler, net osv.)

  1. Filen kan være .ai,.eps,.pdf
  2. Sponsorlogo på spilletøjet vil som udgangspunktvære i en farve – hvid – da det er det pæneste på vores spilledragter mv. Såfremt der er flere farver, vil vi gerne have pantone numre defineret i den modtagne fil. Filen skal være outlinet, så sikres at skrifttyper er entydige, uanset computer.
  3. Såfremt vi ikke modtager en vektoriseret fil vil der være et min opstartsgebyr på kr. 700,00 (det er derfor forretningsføreren tager denne dialog)

 

 

Leverandør :

Jyllinge FC indgår løbende aftaler med leverandører på dette område. Alle beklædningsaftaler skal  laves gennem klubben med en loyalitet mod de til enhver tid valgte leverandører. Klubben accepterer som udgangspunkt ikke at der indgåes sponsoraftaler på tøj som klubben ikke kender til og som ikke støtter op om klubbens aftaler. Klubben skal som udgangspunkt tjene penge på disse tøjsponsorater, da de er en væsentlig  forudsætning for at kunne drive en klub af vor størrelse, dog kan der opereres med nedadgående indtjening, afhængig af vor mange tøjelementer der indgår i en sponsoraftale. Klubben accepterer ikke at holdet på eget initiativ/ eller via sponsor  indkøber tøj til klubbens hold.

 

Sponsorat :

Der skal som udgangspunkt altid tegnes et sponsorat for at kunne få et spillesæt. Dette kan etableres  med en indledende dialog via træner – og af de kontakter som forretningsføreren har gang i – under alle omstændigheder er det forretningsføreren der har den endelige forhandling vedr. pris, kontrakt mv.

Såfremt et sponsorat ikke kan tegnes via træner/forretningsfører vil træner og forretningsfører i første omgang gennemgå de af træneren kontaktede emner – med henblik på at vurdere hvorvidt der alligevel måtte være noget at hente. Såfremt dette ikke er tilfældet og forretningsføreren heller ikke har nogle konkrete sponsoremner på tøjdelen – kan bestyrelsen baseret på en indstilling fra forretningsføreren beslutte at bevilge et standardspillesæt til holdet, såfremt økonomi og drift mv tillader det på det konkrete tidspunkt.

 

 

 

 

Spilledragter

Klubben har kun en spilledragt som bruges til både hjemme- og udekampe. Dog er det muligt, såfremt sponsoren betaler det, at få en hvid udebanetrøje.

Sorte Strømper, Sorte shorts og Bordeaux trøje.

Der er indgået en aftale med Sportsmaster, hvis logo bliver placeret i hvidt i øverste del af nakken

Følgende indgår i prisen på et spillesæt(både 13+1) og (10+1), selve spillesættet, 3 farvet Jyllinge Fc logo på venstre bryst, stort Jyllinge-FC-logo på ryggen, sponsorlogo i en farve på front, påsætning, taske til spillersæt og moms

Klubben tillader ikke spilledragt(13+1, 10+1) med personligt navn, dog er det tilladt på øvrige beklædningsgenstande.

 

 

Bestillingsprocedure i forbindelse med tøj

  1. Klubben skal som udgangspunkt finde en sponsor, gerne med trænerhjælp, forretningsføreren skal tage den endelige forhandling med sponsoren/kontrakt mv.
  2. Når forretningsfører har set betalingen for sponsoratet og modtaget alt relevant materiale, størrelser, logoer mv foretages der bestilling hos Sportmaster.
  3. Jyllinge FC samarbejder med Sportmaster og Nike. I forbindelse med sponsortryk på spilledragter mv, skal vi som udgangspunkt reproklart materiale, dvs. en vektoriseret fil, dvs. en 100% digital fil, som ikke kommer fra et eller andet sted.

 

 

 

Sponsortøjpakker/Kollektion

Basispakken består af  et spillesæt (13+1 og 10+1), men pakken til brug for sponsorater indeholder også andre produkter som kan tilkøbes.

 

 

Trænerpakker

Klubben tilbyder en træner/leder-pakke.  Pakkerne er sammensat efter sæson og vil blive udleveret under hensyntagen til, om træningen foregår ude eller inde om vinteren. Pakkerne vil blive udleveret successivt. Som træner/leder kvitterer man for modtagelsen af tøjpakken og tøjet er som udgangspunkt klubbens ejendom og skal leveres tilbage når træneren stopper i sin  træner/leder-gerning i Jyllinge FC.  Trænerpakkerne udleveres ligeledes i forhold til hvilken funktion man har, træner, assistent el holdleder og hvor mange spillere/træner/ledere årgangen har.  Trænertøj udleveres som udgangspunkt efter endt prøveperiode.

Kollektionen udgøres pt af 1 par shorts, 2 bomulds T-shirt, træningsdragt(2 delt),  1 regnjakke, 2 par strømper og  en vinterjakke. Sidstnævnte såfremt det er nødvendigt.

Såfremt der udleveres successivt, skal træneren kvittere for de enkelte modtagne tøjdele med sine initialer og generelt underskrive et udleveringsdokument hos forretningsføreren.                                    Ved et evt. stop som træner, som beskrevet ovenfor, skal den udleverede tøjpakke afleveres tilbage til klubben. Tøjpakken kan ikke overdrages det til andre trænere/ledere eller 3 mand.

Såfremt du ikke afleverer det udleverede tøj tilbage vil klubben fakturere dig for det tøj du har fået udleveret (kostpris, tryk, moms, beløbet nedskrives med 20% efter 12 mdr`s trænergerning og med yderligere 20% efter 24 mdr, yderligere 20% efter 36 mdr, osv.

Trænertøj udleveres kun såfremt der foreligger en børneattest.

 

Udlevering af tøjpakker til træner og assistenter skal følge nedenstående vejledning.

 

Hold

Antal spillere ved udlevering af 1 stk. tøjpakke (træner)

Antal spillere ved udlevering af 2 stk. tøjpakker (træner og assistent)

Antal spillere ved udlevering af 3 stk. tøjpakker (træner og assistent)

Polo til Holdleder

5-mands

5 - 8 spillere

Min. 8 spillere

Min. 16 spillere

Pr. 8 spillere

8-mands

8 - 11 spillere

Min. 11 spillere

19 - 21 spillere

Pr. 11 spillere

11-mands

11 - 14 spillere

Min. 14 spillere

24 - 27 spillere

Pr. 14 spillere

Antallet af spillere defineres udelukkende på indmeldte og betalende spillere.

 

 

Øvrige rekvisitter

Alle rekvisitter indkøbes gennem vor leverandør og under hensyntagen til klubbens driftsøkonomi på det givne tidspunkt. Det skal tilstræbes, at der laves en fornuftig overgang mellem de forskellige årgange, eks. ved overgang fra 3 til 4 bold osv.

Vi afholder derfor hvert år i juni (inden sommerferien) et arrangement med alle trænere, hvor der udveksles bolde mellem årgangene, evt. nøgler, for at få et overblik over hvad der skal investeres mv til nye årgange, efter overlevering har fundet sted.

 

Jyllinge marts 2016.

 

Ved spørgsmål henvises til Thomas Elmar, te@jyllinge-fc.dk 

Luk